Norges Idrettsforbund og paralympiske komité er Norges største frivillige organisasjon, med over 9000 idrettslag og 1,86 millioner medlemskap.

Vi har bistått NIF i arbeidet med å fornye kommunikasjonsstrategien deres, og skrive deres strategiske fortelling.

Fortellingen tar opp i seg hva NIF vil med idretten? Hvor langt kraften i frivilligheten og profesjonaliteten i toppidretten kan ta oss, og hvem NIF er til for? Disse spørsmålene har vært viktige for Norges idrettsforbund i dette arbeidet. NIF har et ansvar for å vise vei. I den store idrettsfamilien er toppidrett og breddeidrett gjensidig avhengig av hverandre. Idrettsheltene våre bygger nasjonal identitet, mens idrettslagene styrker lokalsamfunnene og skaper møteplasser for barn, ungdom og voksne. NIF vil gjøre norsk idrett enda bedre, og skal legge til rette for livslang idrettsglede. Idrettsglede oppleves også i det små. På og rundt arenaen. På sidelinjen. I kiosken. Til sammen skaper NIF en samlende idrettsbevegelse – et sted å høre til - ble også navnet på fortellingen. Den strategiske fortellingen har også blitt film, produsert av produksjonsselskapet Spinnwill.

Kunde
Norges Idrettsforbund


Leveranse
Kommunikasjonsstrategi
Strategisk fortelling


Samarbeidspartnere

Nye Stier
Spinnwill

Forrige
Forrige

Hjem.no

Neste
Neste

Revisorforeningen