D54I5827.jpg

Sannum & Bergestuen lanserer eget SoMe-byrå

Etter bare ett år med eget selskap, starter Eva Sannum og Svein Tore Bergestuen nytt byrå med mål om å skape furore for kunder i sosiale medier. Datterselskapet Furore Social AS (furore) skal eies og drives av unge talenter, og Frida Marie Grande (29) blir byråleder. 


— Da vi ansatte Frida i fjor, var det fordi vi trenger unge, dyktige rådgivere på sosiale medier og digital kommunikasjon. Å skape engasjement og bygge gode, sosiale kanaler med fokus på godt innhold er en fagkompetanse mange foreløpig tar for lett på. Og dette er de som er yngre enn oss mye bedre på. Derfor blir det helt feil å tenke at de skal gå gradene i Sannum & Bergestuen for en dag å bli partnere, sier daglig leder i Sannum & Bergestuen og styreleder i Furore Social AS, Eva Sannum.


Det ble nylig kjent at Sannum & Bergestuen vokser, med Maria Nakken som ny på laget fra mars, og Vilde T. Coward blir ny daglig leder fra 1. april. 


— Den gamle byråstrukturen er ikke levedyktig om du vil finne og holde på de beste talentene. Dessuten får vi alle større eierskap til det vi skaper sammen. Furore og Sannum & Bergestuen vil holde sammen, bo sammen og bistå kunder på tvers, sier Svein Tore Bergestuen. 

Utfordrer byråbransjen

Frida Marie Grande får med seg SoMe-stjernen fra DNB, Kornelia Minsaas (27) som partner. De får begge eierandeler i selskapet de skal bygge opp, og nye talenter de rekrutterer vil få mulighet til å bli deleiere i furore.

— Jeg er spent og glad for muligheten til å lede et byrå som skal hjelpe kunder å lykkes med ekte organisk engasjement i sosiale medier, sier Frida Marie Grande, byråleder i furore. 

— Timingen føles veldig riktig for å utfordre byråbransjen som i litt for stor grad er satt i gamle strukturer og det jeg mener er utdaterte arbeidsmetoder. Det er så enormt mange aktører, i mange ulike bransjer, som fortsatt ikke har utnyttet mulighetene hver enkelt kanal har å by på, og der mener jeg at vi som byråer har et ansvar. Her er det mye potensiale å hente for både store og små aktører. Vi skal rett og slett hjelpe folk med å skape litt furore, sier Grande.

Unge, men allerede etablerte eksperter

Grande er en kjent foredragsholder om hvordan lykkes i sosiale medier og var ansvarlig for sosiale medier i Amnesty International Norge før hun startet i Sannum & Bergestuen i august 2021. Frida har en bachelorgrad i PR og samfunnspåvirkning fra Høyskolen Kristiania og har i tillegg erfaring fra Trigger, Släger og Redd Barna. 

Kornelia Minsaas har vært med på å skape stort engasjement for flere merkevarer i sosiale medier. Mange kjenner henne fra satsningene til DNB og DNB Ung, hvor hun var både ansikt utad, innholdsprodusent og bidro med konseptutvikling. Minsaas har skrevet ukentlige spalter for MN24, er “munkholmfluencer” og driver ablegøyer på TikTok. Hun har en bachelor i PR og markedskommunikasjon fra BI.


— Etter å ha jobbet med økonomisk rådgivning og laget innhold til kampanjer som #HunInvester for DNB, må jeg si det er tilfredsstillende å få eierandeler og være med å bygge opp eget selskap. Også er det gøy å hjelpe små og store kunder med å lage innhold som faktisk betyr noe for folk, sier Kornelia Minsaas.

— Kornelia var akkurat den fargeklatten jeg ville ha med på laget! Hun har et unikt øye for hva som skal til for å skape innhold folk faktisk bryr seg om. Er det noen som er god på å rive deg ut av komfortsonen, så er det Kornelia! Og det er nettopp der, godt utenfor komfortsonen, at både vi og kundene våre skal oppholde oss, sier Grande. 

Furore har allerede kunder som Redd Barna, Press (Gullbarbie), Econa og Medier24 på kundelisten, og har bistått på mange av Sannum & Bergestuens kunder. Ambisjonen er at Furore skal bli landets første kommunikasjonsbyrå der de beste talentene innen sosiale medier og digital kommunikasjon, er med og driver og er deleier i sitt eget selskap. Sannum & Bergestuen blir største aksjonær og vil forbli deleier av selskapet.